myblackbird.blogg.se

En skrivande själ

Endast skrivning?

Det stora problemet med att sitta och skriva, är att man sitter ner ngt extremt mkt. Det är inte bra för ryggen - eller knäna - speciellt om man sitter fel. Jag kan, seriöst, sitta 6 hela timmar och endast skriva. Vilket inte är bra om jag gör varje dag, skriva och spela. Hur kul det än är. Jag har gjort lite små saker för att hålla igång. Men på Måndag så dra jag igång seriöst. Dansen börjar då också, sen så kör jag simning på det. Ska ha lite vikter igång.
 
Och en till faktor som inte är bra - det man äter undertiden man skriver, målar eller vad man nu vill göra. Så genom träning, så måste man äta bättre. Jag erkänner, jag gick en hel helg utan mat, eftersom jag satt och skrev, spelade och sov. Mat är viktigt och vatten. Träningen får igång aptiten, även om jag skulle sitta ner mycket. Så tips, gör något fysiskt ansträngande varannan timme. Ryggen, leder och du själv mår bättre.
 
Och den vardagliga träningen räknas inte ... som att gå/cykla till skolan etc
 
Tips simning är bra för kroppen, man använde nästan alla muskelgrupper och du sparar lederna och ryggen mkt. En timme om dagen minst, att bara simma lugnt.
 
Ett fel jag gjort idag, suttit ner sedan 19:00 ... min rygg mår sådär. När jag reste mig så knakade i hela ryggen xD Kalla fötter och stela ben ... huvudvärk lyckades jag undvika med tre pauser och vatten ...
 
En smoothie hade inte varit helt fel ... haha random O.o
 
Iaf ... sitt inte för mycket
 
Love ya!
Taggar: Skrivning, ryggproblem, simning, tips, träning, träningstips;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: