myblackbird.blogg.se

En skrivande själ

Idéer!

Mina noveller är en idé som inte skulle hålla som en bok, de är för korta eller för tråkiga ...
- Oneshot, en mening eller ett ord som jag skapar till en längre text. Oftast en sida lång. För det mesta tankar. 
- Kåseri, när jag har tråkigt och bara kom på ett gammalt minne eller liknande.
 
Men böckerna, jag hade den så kallade första serien. Skrev mer då än vad jag gör nu, av personliga själ. De var lite halvtseriösa skrivna ... tills idén om den mest aktiva boken. Den jag planera att trycka, kanske i sommar ... kanske lite senare. Det kan bara tiden avgöra. Den kan jag göra till en triologi. Ja jag har en hel del påbörjade texter, men jag skriver lite på varje.
 
Då jag kollade igenom novellerna, fick jag denna sjuka idén då jag började på en ny ... Jag kan få alla till en bok, en och samma bok. Att skriva olika typer av noveller, klippa lite och vips så har jag en karta till en bok - en idé som först kom från första serien och den aktiva boken.
Eftersom de flesta novellerna, inte får något slut ... nu kom jag på hur jag kunde lösa de problemet. Fast det är ett framtida arbete. Just nu är fokuset på den tryckplanerade boken. Jag skriver inte vad de heter, av en bra anledning. Inte så svårt att lista ut.
 
Jag har en anledning varför jag skriver de jag gör, och dess innehåll. Man tänker inte på det som läsare ... mer om det en annan dag.
 
"Varje person består av två sidor, en vad andra tror sig veta. Den andra, vem man egntligen är ..." ur novellen W&W (ur delen jag ännu inte lagt upp xD )
 
What you see & What you are - W&W - finner ni på dikta.se - MyBlackBird
 
Ta vara på er!
 
 
 
 
Taggar: Böcker, Skrivning, ideér, tryckplan;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: