myblackbird.blogg.se

En skrivande själ

Skrattar gott åt min bok

Ja men lite kul måste man ha när man skriver. Man vill ju att de som läser den sen ska uppfatta allvaret men med en oväntad vändning kan man få dem att ofrivilligt att le åt den. När man läser en bok, oavsett genre. Vill man kunna skratta, le och känna det som berättas i den.
 
Har ni inte läst en bok då ni plötsligt ler, och har svårt att sluta? Eller plötsligt skrattar till? Om inte, så hoppas jag att jag kan lyckas med det. För det gör en bok bättre, jag har läst några sådana och vill lyckas själv med det.
 
Ja alltså med detta menar jag ju att jag sitter och skriver på Boken då, kom på det när jag läste tillbaka lite så skrattade jag svagt.
 
 
Och så fick jag ju en idé då xD
Kanske genomför det, har inte bestämt mig än. Jag tänkt iaf ta en av mina noveller eh böcker. Som då var upplagd på dikta, men nu rätta den, ändra den och skriva om den från grunden. Att få fram ett vettigt "exemplar" av storyn. Men då att skriva om den här, det vill säga - något utdrag. - Mina tankar. - Namn och titel. Att ni ska se hur en rättning kan gå till, arbete bakom en bok från grunden. (tänker skicka in den då till BC)
 
Som en av mina serier jag skriver, jag har tre av sex delar av den. Första skrev jag om tre gånger och då är jag ändå inte riktigt nöjd med den. Den andra boken skrev jag om två gånger bara, men den är bättre - tycker jag då. Sen den tredje är jag än på "kartan" av den ... men jag vet inte, jag tappade lite intresse av den då jag började på Boken xD Så serien är lite på hyllan just nu.
 
Ja men nu ska jag återgå till Boken.
 
Gotta Go
Take care and be safe!
Taggar: Amanda Garvanovic, Bokplan, Böcker, Min dröm, My dream, Skrivning, SvartaFågeln, bok, bokidé, boktryckning, bokutgivning, gott skratt, idéer, noveller, skratta, skriva, true story;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: