myblackbird.blogg.se

En skrivande själ

Om projekten Kaos

För er som undrar vad jag sysslar med, så ah nu ska jag berätta tillräckligt om projekten. Typ ... iaf
 
Projekt 1
 
Jag har en del noveller, några är klara och andra inte. Idéen om att få ihop novellerna till en och samma story är från början en gammal idé. Att skapa en serie. Det finns något från varje Novell som lockade läsarna - händelsespår, karaktärer och miljö, det fick mig att fundera lite. Så några av novellerna stannade jag upp, för att kunna göra detta. För tillfället är det inför att lägga upp på dikta, ett litet större projekt än en vanlig bok. Beror ju på hur det går med arbetet kring den. Kanske inte låter kaotiskt. Ja dit kommer vi nu; För nu måste jag väva samman de olika karaktärerna, olika händelser och deras miljö utan att det blir galenskap i boken. Deras "mål" i novellerna ska ju vara med annars blir det inte samma karaktär. Så enkelt sagt Novellerna blir min Karta till att skapa "en" bok ... ja alltså. 11 olika storys, karaktärer - där det oftast är några stycken i varje story -, miljöer ska vävas samman. Och nej alla noveller är inte klara bara 4 xD Sen så har vi då det andra problemet. Jag kommer ju på nya storys hela tiden xD Redan börjat på en ... Så alla noveller kanske inte ingår. Bara dem 11 ... xD Ja det var om Kaos Projekt 1 -- men detta projekt är på standby tills vidare
 
Projekt 2
 
Ja det var om den första serien jag skrev för några år sedan xD Den ska göras om. Jag har skrivit bok/del 1 och 2 runt 120 sidor. Är igenom lite mer än halva på 3 .... och så ska jag skriva klart de andra tre också. Ja en serie på sex olika böcker. Men eftersom det har varit lite hopp mellan varje bok så är språkkunskapen nja lite sådär i de första böckerna. Men jag har redan skrivit om båda och pallar inte med en trejde gång. Så tänk er att på varje bok har jag skrivet runt 300 sidor för att få ut 120 xD På varje bok. Så ja, jag struntar i dem tills jag fick en sådan där idiotisk idé om att göra om böckerna till en troloigi och försöka förbättra språket i dem xD Så av två böcker fick jag Del 1 i Triologin, 225 sidor. Som jag bara har klippt ut och klistrat lite random från ursprungsversionerna. Så nu ska jag läsa igenom den för 111 gången och se så den inte blivit helt åt skogen.
Urspungsböckerna är dock ute på dikta nu efter hand, så de får stå ut med språkkunskaperna xD Haha sorgligt att läsa xD Usch, men ja nu är de ute så ja. Så får det bli. Varför är då detta projekt kaotiskt? Jo jag ska få ihop två böcker, ta bort, ändra blabla utan att krångla till det allt för mkt. Ah sen har vi ju den lilla detaljen då. De tre sista böckerna är inte skrivna ännu xD Och de ska också sättas ihop ... Ja, precis xD
Detta håller jag på med då jag känner för att skriva på den storyn.
 
Projekt 3
 
Triologin då. Denna vill jag inte prata om för mycket, eller skriva för mycket om. Detta är Tryck planen. Det är Boken jag snackar om. Den jag lägger mest energi på. Jag säger inga namn ur den, vad den heter eller liknande. Eftersom det får man veta sen. Denna ska tryckas, helt enkelt. Det är bara en som har hört den, Clara. Och hon vet att om hon berätta om den - storyn alltså, inte att jag skriver en bok - så får inte hon reda på vad som händer längre fram. Mohaha >:) Nä men seriös. Jag vet att hon inte berättar om den ^^
Ja men jag måste börja fundera på baksidan och hur framsidan ska se ut. Har för många idéer. Inte mer om Boken. >:P
 
Projekt 4
 
Haha börja det bli mycket ännu. Ja en annan serie som tog över lite namn från Projekt 1 serien. Liknar Projekt 2 lite grann. Men istället ska jag föra samman karaktärerna från första serien, projekt 2 serien och Boken. Sen så håller jag på med den nya novellen. Slutet ur den, en detalj jag inte tänker säga. En karaktär - kanske de andra också - kommer med i denna serien. Egentligen vill jag inte berätta vad serien heter. Så jag håller det lite för mig själv.  Så ja ni ser kaoset i denna. Jag skriver saker som ännu inte är med hos karaktärernas ursprungsstory xD Japp, kallar mig galen om ni vill. Men jag har koll på lägget xP
 
"Projekt 5"
 
 Japp det finns alltid ett projekt till xD Då är det den första boken/novellen/serien som inte handlar om Fantasy xD Yaay ;P Jag och Hanna ska fixa storyn tillsammans. Hon gav idéen och jag är fast xD
Och så andra delen av detta "projekt" är min självbiografi. Ingen har läst den, ingen vet om den. Ja förens nu. Får se. Nej men detta projekt handlar om att bli klar med något som inte har med Fantasy att göra. En icke magisk bok xD Har bara novellen Tystnaden ... men men.
Varför är den kaotisk? Nepp det är den inte. Kunde bara inte låta bli att skriva med den här :P
 
 
 
---
 
Det var väl bokprojekten det ... Jag tror jag vänta med resten tills vidare. Lite rörigt kanske, huvudvärk? Mohaha >:P
Nej, jag är inte galen.
Rörigt? Nej, det är ju jag som kom på allt
Har jag kul? Haha kan ni ge er fan på ;P
 
Nu så, haha xD
 
Have a Good Time :P
 
Taggar: Bokplan, Böcker, Konst, Min dröm, My dream, Plan, Projekt, Projekt, Skrivning, Tryckning, blogga, bokidé, galen, galenskap, idéer, kaos, noveller, skriva, text, true story, tryckplan;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: