myblackbird.blogg.se

En skrivande själ

Hälsa & Nyårslöften

typiska nyårslöften som många fastnar i, jag har varit en av dem, men det hela är överskattat. inget godis blabla. Ät mat, fem ggr om dagen istället. Godissuget släpper automatiskt. Visst man ska inte äta två kg godis och dricka fem liter läsk om dagen. 
 
Då jag började träna lite mera, då åt jag mer och sov bättre. ( och man ska äta mer när man tränar, ja ) Godis, nja inte så mycket. Jag skullle kunna säga att denna biten in på året har det varit två japp och en kexchoklad. Nu ikväll tar jag lite kina snacks. bara för att jag vill, jag kan och jag får. Inga förbud här inte. Bara orden om att träna mer och äta lite mindre sötsaker. Jag har druckit lite läsk förra helgen, idag blir det vanligt tråkiga vattnet. För att man behöver det helt enkelt. omrking 1,5 - 2 liter om dagen. 
 
godissuget försvinner mer och mer, sålänge man gör någonting. Visst spelar jag eller titta på film så vill jag ha ngt till det, men inte värsta froseriet. Antinge eller, inte både och. 
 
Aktiviteter jag sysslar med, har street dans och simning seriöst som fjanteri, extrem kul faktiskt xD Utomhus finns alltid, promenad med andra ord xD
Ska fixa gym också, när jag väl kan. 
 
Har ridning som hobby, galen i musik och att vara ute med kameran. Då tar jag kameran och är ute. Lätt att använda två timmar om dagen för att vara nyttig för kroppen. Det jag gör nu, är för att gynna mig själv nu och i framtiden. För att jag vill må bra, sova bra och kunna spela när fan jag vill utan att bryr mig. 
 
Att sitta dag in, dag ut på stolen för att skriva, facebook, blogga, spela, kolla film och tycka syn om sig själv. Hjälper inte. Om jag spela, kolla på film och liknande. Om jag gör xD Men jag kan ju ta bort två timmar, minst, för att gör något vettigt. Jag är mindre på datorn, men hinner precis lika mycket. Läxor, plugg, övningsköra osv .... bara för att jag kan göra det andra på kvällen ... Men sitt inte till två på natten, då ka du skippa träning. Sova är lika viktigt som träningen och maten. Men också att göra vad man känner för. som nu, ska jag käka mat, sedan trycka i mig lite godis, dricka päron dryck. Lyssna på musik och skriva lite .... 
 
 
Utan massa löften, vad villl du göra? men gör det då ... 
 
Frågor? Bara fråga ...
 
 
Take Care!
 
 
 
Taggar: Film, Kost, annat kul, blogga, godisfreak, gym, ha kul, löften, mat i samband med träning, nyårslöften, skriva, spela, ta hand om sig själv, träning, vatten;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: