myblackbird.blogg.se

En skrivande själ

Inspiration!

Fick en idé av min praktikplats, eller rättare sagt av hotellet. När man ska till kök o bar så går man igenom en korridor. Man ser alla våningar och det är massa "broar" så det är öppet från entrén till taket. Coolt. Typ åtta våningar. Det har dessutom varit en gammal båthanger ... så jag tog en bild, som inte går att ladda upp tydligen, som gav mig en idé till min Bok. En idé som jag inte har bestämt ska komma i del 2 eller inte. Jag har passerat 200 i sidantalet på del 1 och håller på med avslutingen nu. Så nu ska kladden bli en läsbar bok för eventuell tryckning.
Så jag håller på att arbeta med kapitel ett just nu. Genomrättningen är ganska rolig, en idé man hade från början kanske blir så mycket bättre. Man rensar ut onödig fakta och händelser som inte ledder någon vart och kanske hittar något i den redan skrivna texten, som kan bli användbar längre fram.
Iaf ... så med finslipet kvar och lite musik så går det framåt ...
 
Take Care!
Taggar: Bokplan, Böcker, Min dröm, My dream, Skrivning, blogga, bok, bokidé, boktryckning, bokutgivning, fantasy, idéer, många sidor, skriva, tryckplan;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: